A belga székhelyű (Wijnegem) Luxilon a világ vezető teniszhúrgyártóinak egyike. Jelenleg a TOP 50 ATP & WTA játékosainak 50%-a használja a Luxilon valamelyik típusú teniszhúrját. A Luxilon családi vállalkozás, amelynek vezetésében már a család harmadik generációja is részt vesz. A cég profiljába nemcsak a teniszhúr gyártása tartozik, de begyárt mindenféle műszálat az űriparnak, az egészségügynek és egyéb ipari ágazatoknak, ahol szerepet játszik a műszál.
A teniszhúrgyártás kezdetei 1984-ig nyúlnak vissza, amikor a Luxilon kezdésként megjelent a német piacon az Orkit teniszhúrjával. Az igazi áttörést, a nagy durranást az 1991-ben piacra dobott Big Banger Phaenomen hozta meg Luxilon márkanév alatt. Ettől kezdve a belga cég poliészter teniszhúrjai egyre népszerűbbek lettek. Sőt az Alu Power 1994-es megjelenésétől kezdve a profi versenyzők egy jelentős része is átállt a bél- és nylon teniszhúrokról a belga cég által gyártott poli húrokra. A Luxilon teniszhúrok sokkal kevésbé szakadtak, és a nagy ütéserőhöz sokkal jobb kontrollt biztosítottak, mint az akkori nylon és bélhúrok.
A 2000-es évek a Luxilon diadalmenetét hozták, és a világon mindenhol kapható lett, nagyon megnőtt a kereslet iránta, annak ellenére, hogy a legdrágább poliészter teniszhúr lett a világpiacon. Ebben az időszakban a TOP 300-as játékosok 70%-a játszott a Luxilon cég valamelyik teniszhúrjával, így a korszak akkori egyik legnagyobb sztárja, Andre Agassi is. Magyarországon a Luxilon teniszhúrok 1999-től váltak először elérhetővé, mert ebben az évben lett cégünk, az L&H Sport a Luxilon teniszhúrok kizárólagos magyarországi forgalmazója, és kezdte meg a Luxilon teniszhúrok hazai terjesztését. Az akkori magyar nagy menők közül Kisgyörgy Gergely, Sávolt Attila és Noszály Sándor is használt Luxilon teniszhúrt.
2005-ben változást történt a Luxilon stratégiájában. Megállapodott a Wilsonnal, hogy ettől kezdve a Luxilon teniszhúrokat az amerikai cég értékesítési hálózatán keresztül juttatja el a világ minden pontjára. A közös alapok kialakítása azt is jelentette, hogy a Wilson cég átvállalta nemcsak a kereskedelmi tevékenységet, de a marketing feladatokat is. Ettől kezdve a Luxilon igazából csak termékeinek fejlesztésre kellett, hogy koncentráljon. 2009-től kezdődően a Luxilon termékek már új logóval és csomagolással kerültek ki a sportboltok polcaira. 2010-től pedig folyamatosan elkezdte frissíteni, bővíteni teniszhúr palettáját, amely mind a mai napig tart. Először egy prémium húrcsaláddal lepte meg a belga húrgyártó a világot: a ma rendkívül népszerű 4G szériával. Azonban a fejlesztés nem állt itt le, jöttek sorba az olcsóbb kategóriába tartozó, kiváló minőségű, trendi dizájnt kapó teniszhúr családok: az Element, az Adrenalin és a Savage.
2017 egy újabb fordulat, mert piacra dobta saját fejlesztésű bélhúrját a Luxilon Naturalt. A lépés azért volt fontos, mert rengeteg játékos igényelte és igényli a hibrid megoldást (poli húr és bélhúr/multi húr vegyes behúrozását jelenti), és ettől az időponttól kezdve a Luxilon ezt a piaci rést is lefedte. Egyébként Roger Federer is a hibrid megoldást kedveli, az ütőibe bélhúr és Luxilon Alu Power Rough teniszhúr kerül behúrozásra.
2019-ben a belga mammut két újdonsággal rukkolt elő: tavasszal piacra dobta "legokosabb" gyermekét az LXN Smart teniszhúrt, őszi szezonkezdésre pedig bevetette a jól bevált nagy ágyúját az Alu Power-t, 1,30-as limitált széria változatban, amellyel egyben 60. születésnapját is ünnepli a rajongókkal együtt.
A Luxilon Alu Power 1,30 ezüst egyik különlegessége, hogy a bevált húrt vastagabb átmérővel és egyedi dobozolással kapható. A dizájn nagyon elegáns, a gyémánt formáját, alakját sejtető grafikai megoldásokat tartalmaz, utalva a húr másik különlegességére. A csomagolás belsejében ugyanis egy QR kód található. A húr tulajdonosa a QR kód segítségével részt vehet egy sorsoláson, amelynek keretében a Luxilon három darab egykarátos gyémántot (tanúsítvánnyal) sorsol ki világrészenként.
Teszteld Te is a húrt most akciós áron, és hátha Te leszel az egyik gyémánt szerencsés nyertese!